Branża e-commerce od kilku lat odnotowuje regularny wzrost. Wydaje się zatem, że sprzedaż online to świetny pomysł na biznes. Tak jest w istocie. Tym bardziej że dzięki takim rozwiązaniom jak Prestashop założenie i prowadzenie sklepu internetowego nie jest niczym trudnym. W poniższym artykule opowiemy o tym, czym jest oprogramowanie Prestashop i jak założyć sklep internetowy.
Prestashop – intuicyjne narzędzia do prowadzenia sklepu internetowego
Prestashop to oprogramowanie, stworzone dla sklepów internetowych – służy do założenia i prowadzenia sklepu online. Sklep Prestashop można dowolnie modyfikować i dostosowywać do własnych potrzeb, ponieważ oprogramowanie jest udostępniane na licencji Open Software License.
Prestashop umożliwia korzystanie z licznych szablonów, a sklep internetowy można wzbogacać o dodatkowe moduły. Samodzielne założenie sklepu internetowego działającego na oprogramowaniu Prestashop nie jest trudne.
Kilka najważniejszych etapów to:
-
Wybór nazwy sklepu internetowego.
-
Znalezienie hostingu i domeny dla swojego sklepu online.
-
Wybór języka lub skorzystanie z możliwości założenia strony wielojęzycznej.
-
Pobranie oprogramowania Prestashop.
-
Wybór szablonu sklepu, wstawienie logo.
-
Stworzenie katalogu produktów przeznaczonych do sprzedaży online.
-
Skonfigurowanie parametrów sklepu internetowego (sposób dostawy, płatności itp.).
-
Aktywacja strony internetowej.
Czy warto powierzyć specjalistom stworzenie sklepu internetowego Prestashop?
Założenie sklepu internetowego na Prestashop odbywa się w kilku prostych krokach, które wymieniliśmy w poprzednim akapicie. Niemniej swoje usługi w tym zakresie oferują firmy, specjalizujące się w tej dziedzinie (zerknij tutaj: https://coolbrand.pl/sklepy-internetowe/prestashop/).
Czy warto korzystać z takich usług? Bez wątpienia tak! Pamiętaj, że obecnie na rynku panuje bardzo duża konkurencja. Strona www musi więc działać bez zarzutu, a platforma ma być przyjazna użytkownikowi pod każdym względem.
Samo założenie i prowadzenie sklepu nie jest trudne. Mimo to samodzielnie zadbanie o wszystkie aspekty, które ostatecznie wpływają na funkcjonowanie sklepu i wyniki sprzedaży, może być trudne i pracochłonne.
Trzeba zadbać o takie kwestie, jak:
-
Sklep Prestashop powinien być zgodny z zasadami User Experience (UX) i User Interface (UI) – przekłada się to na wyniki sprzedaży. Struktura sklepu musi być funkcjonalna i intuicyjna, aby zachęcać klienta do zakupu. Ścieżka zakupowa musi być odpowiednio zaprojektowana. Dzięki temu maleje liczba porzuconych koszyków.
-
Profesjonalny projekt graficzny – komunikacja wizualna marki jest niezwykle ważna. Należy zwrócić szczególną uwagę na oryginalny i wyróżniający się na tle konkurencji projekt graficzny strony www. Koncepcja graficzna musi obejmować wiele elementów, a ponadto powinna być zgodna z aktualnymi trendami w branży.
-
Sklep powinien być responsywny, a więc dostosowany do używania na urządzeniach mobilnych.
-
Ważna jest także integracja sklepu z systemami pomocniczymi typu ERP, CRM jak i magazynowo-księgowymi.
-
Zakładając sklep internetowy, nie można zapomnieć o optymalizacji pod kątem SEO.
-
Należy też odpowiednio ustawić systemy rabatowe, promocje dla produktów i kategorii asortymentowych.