Bliżej Śląska, bliżej Twoich spraw

Jak wykorzystać ulotki w marketingu firmy?

Dodano: , źródło: Artykuł sponsorowany/Materiały dostarczone przez zleceniodawcę

Ulotki są jedną z najstarszych form reklamy - jeszcze kilka lat temu wykorzystywaną dość powszechnie, obecnie wypieraną przez inne sposoby komunikacji z potencjalnym klientem. Okazuje się jednak, że nadal mają rację bytu i mogą być stanowić ważny element strategii firmy. Aby jednak tak się stało, muszą spełnić kilka warunków. Wyjaśniamy, jak wykorzystać ulotki do celów promocyjnych i jak weryfikować ich skuteczność.

1. Czym jest ulotka reklamowa?

2. Czy ulotki są skuteczne w dzisiejszych czasach?

3. Jak wykorzystać ulotki w promocji firmy?

Ulotki reklamowe mogą mieć różny wygląd, format, sposób wykończenia papieru. Parametry te wpływają nie tylko na odbiór firmy przez potencjalnego klienta, ale również na cenę. Orientacyjne koszty możesz sprawdzić na: drukomat.pl/ulotki.

Czym jest ulotka reklamowa?

Ulotki reklamowe klasyfikuje się jako druk ulotny, wykorzystywany przede wszystkim do szybkiego rozprzestrzeniania komunikatu. Treść ta nie ma konkretnego adresata - przeznaczona jest dla każdego, do kogo dotrze.

Najpopularniejszymi ulotkami są druki o wymiarach A6 oraz DL. Są na tyle małe, by z łatwością schować je do kieszeni lub torebki, ale na tyle duże, by zamieścić na nich całkiem sporo treści. Z punktu widzenia marketingu duże znaczenie ma konstrukcja takiego komunikatu. Podpowiemy za chwilę, jak go skonstruować.

Czy ulotki są skuteczne w dzisiejszych czasach?

Mogłoby się wydawać, że współcześnie ulotki raczej nie mają racji bytu, gdyż wyparte zostały z jednej strony przez reklamy outdoorowe wielkoformatowe, z drugiej zaś - przez reklamę online. Tymczasem taka forma promocji ma się świetnie i może przynieść bardzo wymierne korzyści. Co ciekawe, z badań wynika, że spośród osób otrzymujących ulotkę na ulicy aż 80% przegląda ją pobieżnie, a niemal 25% czyta dokładnie. W zestawieniu z e-mail marketingiem czy reklamą w mediach społecznościowych to bardzo dobry wskaźnik! Aby jednak go osiągnąć, ulotki powinny spełnić konkretne wymagania.

Badania przeprowadzone przez GUS wskazują, że w co drugim gospodarstwie domowym przechowuje się ulotki. Bardzo często są to wydruki informacyjne, na przykład zawierające menu czy prezentację usług wraz z danymi kontaktowymi. Zdecydowanie dłuższy żywot wiodą ulotki zapewniające jakiś bonus, na przykład rabat czy gratis.

Jak wykorzystać ulotki w promocji firmy?

 Na co zwrócić uwagę, chcąc wykorzystać ulotki w działaniach promocyjnych firmy?

  • Określ grupę docelową

Podobnie jak w przypadku innych działań marketingowych, przed rozpoczęciem dystrybucji ulotek ważne, by określić, do kogo chcemy dotrzeć. Odpowiedź na to pytanie ma wpływ zarówno na treść, jak i sposób dystrybucji.

  • Stwórz przemyślany projekt

Wygląd ulotki, zastosowana szata graficzna oraz treść muszą przede wszystkim przyciągnąć uwagę odbiorców. Jeśli nie masz doświadczenia, warto skorzystać z pomocy specjalisty. Rynek reklamowy jest bardzo konkurencyjny i nasycony komunikatami, dlatego warto zadbać, by wydruk wyróżniał się na tyle innych, na przykład ciekawym wyglądem.

  • Pamiętaj o najważniejszych informacjach

Treść komunikatu reklamowego jest ważna, ale jej publikacja nie może odbywać się kosztem podstawowych informacji. W odpowiednio wyeksponowanym miejscu powinny znaleźć się takie dane jak nazwa firmy, jej lokalizacja, kontakt. Także te informacje wpływają na ostateczną decyzję odbiorcy w kwestii skorzystania z usług.

  • Zapewnij bonus

Skoro wiemy już, że większym zainteresowaniem cieszą się ulotki niosące realną korzyść, warto o nią zadbać. Można na przykład zamieścić na ulotce informację o promocji, która jest dostępna tylko dla osób, które skorzystają z kodu rabatowego umieszczonego na ulotce.

Ładowanie Rozmowy