Choć na torach coraz częściej widzimy nowe składy w barwach Tramwajów Śląskich, spółka nie przestaje modernizować taboru. Niedawno w systemie zamówień opublikowano dwa nowe ogłoszenia, dotyczą sporych inwestycji.
Kilkadziesiąt nowych pojazdów dla Tramwajów Śląskich?
Wiadomo, że rozpisano dwa nowe zamówienia, które obejmować mają łącznie 50 sztuk pojazdów szynowych. Większośc, bo aż 40 z nich mają staniowić dwuczłonowe, jedno- lub dwukierunkowe składy o długości od 22 do 25 metrów.
Przedmiotem zamówienia jest dostawa 40 sztuk fabrycznie nowych, przegubowych tramwajów jednokierunkowych i dwukierunkowych, wieloczłonowych, niskopodłogowych, o nowoczesnej konstrukcji i wysokiej jakości o długości minimalnej 22m i nie więcej niż 25m wraz z dostawą pakietu naprawczego i specjalistycznego sprzętu niezbędnego do eksploatacji wagonów - czytamy w ogłoszeniu w BIP, opublikowanym 18 czerwca.
Tu pojawił się także zapis mówiący o możliwości zwiększenia zamówienia o ponad 20 kolejnych pojazdów, tym razem jednokierunkowych.
Tramwaje Śląskie zamówią też krótkie składy
Jedną piątą całego zamówienia, a więc 10 pojazdów, mają stanowić jednoczłonowe pojazdy o długości minimum 13,5 m.
Przedmiotem zamówienia jest dostawa 10 sztuk fabrycznie nowych tramwajów jednoczłonowych, dwukierunkowych, niskopodłogowych, o nowoczesnej konstrukcji i wysokiej jakości o długości nie mniejszej niż 13,5 m wraz z dostawą pakietu naprawczego i specjalistycznego sprzętu niezbędnego do eksploatacji wagonów - czytamy w drugim z opublikowanych ogłoszeń.
Wszystkie tramwaje mają być wyposażone m.in. w defibrylatory, klimatyzację, monitoring oraz ładowarki usb dedykowane dla pasażerów.
Zamówienia zainteresowane podmioty mogą składać do 22 lipca br., a ważność zaproponowanej oferty ma wynosić 120 dni. Teoretycznie, nowe pojazdy powinny się pojawić na trasie najpóźniej za dwa lata, w czerwcu 2026 roku.