Bliżej Śląska, bliżej Twoich spraw

Chciała sprzedać lalkę, straciła 10 tys. zł. Kolejne oszustwo w Siemianowicach Śląskich

Dodano: , źródło: Śląska Policja

Oszuści doskonale wykorzystują brak ostrożności oraz to, że nie chronimy swoich danych. Na własnej skórze doświadczyła tego 39-letnia siemianowiczanka, która straciła 10 tysięcy złotych. Kobieta wystawiła na portalu zakupowym do sprzedaży lalkę, a gdy skontaktował się z nią potencjalny kupujący, kliknęła w nadesłany przez niego link. Została przekierowana na łudząco podobną stronę do portalu zakupowego, z którego korzystała. Potem nieświadomie przekazała oszustom dane do logowania na konto.

Oszustwo na nieświadomej mieszkance Siemianowic Śląskich

39-letnia siemianowiczanka wystawiła na portalu zakupowym do sprzedaży lalkę. Od razu skontaktował się z nią potencjalny kupujący, od którego otrzymała SMS-em wiadomość z linkiem. Po jego kliknięciu otwarła się strona łudząco podobna do tej, na którym kobieta wystawiła do sprzedaży rzecz. Następnie po kliknięciu „dalej” została przekierowana do strony z bankami. Wybrała swój bank i zalogowała się, wpisując login i hasło.

Dosłownie po kilku minutach zadzwonił do niej mężczyzna, który przedstawił się jako pracownik banku. Nawet to, że mówił łamaną polszczyzną, nie wzbudziło u niej podejrzeń. Polecił jej zwiększenie limitu transakcji BLIK-iem, co uczyniła. Za parę minut zadzwonił kolejny mężczyzna, który również zapewnił, że jest pracownikiem banku. Znowu 39-latka miała zwiększyć limit transakcji i tak podczas rozmowy z nim wielokrotnie akceptowała w aplikacji bankowej wypłaty pieniędzy za pomocą BLIK-a. W ten sposób kobieta straciła 10 tysięcy złotych. Gdy zorientowała się, że padła ofiarą oszustów, natychmiast zadzwoniła do banku i zablokowała konto, a następnie powiadomiła o tym stróżów prawa.

Powyższy przykład pokazuje, jak istotne jest chronienie wszelkich danych, a w szczególności tych, które umożliwiają posługiwanie się kontem. Na portalu zakupowym umieszczone ostrzeżenia o metodach, jakimi posługują się oszuści, wykorzystujący do tego platformę zakupową. Na stronie można zweryfikować nadesłany link. Widnieje tam również informacja ostrzegająca o tym, że portal nie generuje linków do opłacenia towaru za pomocą udostępnionej formy przesyłki. 

Ładowanie Rozmowy