Ministerstwo Cyfryzacji poinformowało, że przez jakiś czas obywatele nie będą mogli korzystać z Profilu Zaufanego. Warto mieć to na uwadze, jeżeli planowaliście w najbliższych dniach załatwiać sprawy urzędowe przez Internet.
Czasowo niedostępny
Ministerstwo Cyfryzacji informuje, że Profil Zaufany nie będzie dostępny od 19 stycznia od 20:00 do 20 stycznia, do godziny 16:00. Powodem tymczasowego wyłączenia usługi są planowane prace serwisowe, związane z podniesieniem stabilności i niezawodności systemów. Co ważne, obywatele nie będą mogli ani logować się na rządowe portale przez Profil Zaufany, ani korzystać z Podpisu Zaufanego.
Obywatele nie będą mogli logować się do systemów przez aplikacje mObywatel, eDo App (e-Dowód) ani przez bankowość internetową – wszystkie te usługi będą tymczasowo niedostępne. W czasie niedostępności Profilu Zaufanego, załatwianie spraw urzędowych przez Internet będzie niemalże niemożliwe.
Profil Zaufany – czym jest i do czego służy?
Profil Zaufany to swego rodzaju identyfikator, umożliwiający potwierdzenie tożsamości jego posiadacza podczas załatwiania spraw urzędowych przez Internet. Używając Profilu Zaufanego, możemy z łatwością zalogować się na rządowe portale, jakie jak gov.pl, ePUAP czy PUE ZUS. Co ważne, dzięki PZ możemy składać przez Internet wnioski o różne świadczenia, m.in. 800 plus, zasiłek rodzinny, becikowe czy 300 plus. Część Profilu Zaufanego stanowi Podpis Zaufany, który umożliwia podpisywanie elektronicznych dokumentów.