Już od przyszłego poniedziałku dojdzie do znaczących zmian w taryfie Kolei Śląskich. Korekta dotyczy m.in. cennika, który ulegnie uproszczeniu, a system ulg ma być bardziej przejrzysty. To nie wszystko.
Już od 16 maja 2022 roku będą obowiązywać nowe zasady w ofercie biletowej śląskiego przewoźnika kolejowego. Spółka zdecydowała się na korektę cennika biletów jednorazowych, miesięcznych i kwartalnych. Wiadomo również, że zmieni się system ulg – docelowo ma być bardziej przejrzysty.
Koleje Śląskie mają plany rozbudowy siatki połączeń, ulepszania i odnawiania taboru. Dodatkowo, istotnym wpływem na skorygowanie obecnej taryfy Kolei Śląskich jest wzrost kosztów u części podwykonawców, którzy świadczą usługi dla KŚ.
Naszą misją jest zapewnianie jak największej liczby bezpiecznych i komfortowych przejazdów dla jak najszerszej grupy podróżnych. To oczywistość, podobnie jak truizmem jest stwierdzenie, że do realizacji misji KŚ niezbędne są bardzo duże nakłady finansowe. – mówi Patrycja Tomaszczyk, Rzecznik prasowy Kolei Śląskich. – Co więcej, pasażerowie, doceniając jakość naszych usług, wskazują potrzebę dalszej rozbudowy siatki połączeń, a każda nowa trasa (czy zwiększenie par pociągów na już wprowadzonej) to istotne koszty w budżecie Spółki. Tym samym korekta cennika jest niezbędna dla utrzymania atrakcyjności naszej oferty przewozowej, dalszego rozszerzania liczby połączeń i zapewniania dogodnych dojazdów. Jest to również działanie zapobiegające likwidacji jakichkolwiek obecnych pociągów w rozkładzie jazdy KŚ. – wyjaśnia Patrycja Tomaszczyk, rzecznik Kolei Śląskich.
Co istotne, niewielkie zmiany dotyczą również ofert specjalnych jak SENIOR 60+, RODZINA/Śląskie dla Rodziny – KDR, a także w przejazdów na podstawie biletów grupowych czy zintegrowanych (SUPERPAKIET i SUPERBILET), a także podróży z wykorzystaniem biletów sieciowych SILESIA24/EUROSILESIA24.
Zmiany w taryfie Kolei Śląskich od 16 maja. Co się zmieni?
Zarząd Kolei Śląskich przeanalizował aktualne trendy pasażerskie i zmiany zachodzące w ogólnopolskim transporcie publicznym, na które wpływ ma oczywiście pandemia i coraz częściej występujący hybrydowy model pracy. To pozwoliło dokonać korekty oferty w postaci:
- korekty cennika podstawowego dla biletów dziennych, miesięcznych i kwartalnych (przy zachowaniu taryfy kilometrowej),
- wprowadzenia specjalnego biletu 5-dniowego, zgodnie z wnioskami pasażerów pracujących w systemie hybrydowym (bilet uprawnia do nieograniczonej liczby przejazdów na wskazanej na bilecie relacji przez 5 kolejno następujących po sobie dni),
- utrzymania oferty RODZINA (30 procent zniżki dla osoby podróżującej z dzieckiem do 16. roku życia),
- utrzymania oferty Śląskie dla Rodziny – KDR (opiekun płaci 50 procent, dzieci 30 procent lub, jeśli to korzystniejsze, stosuje się ulgę ustawową – oferta obowiązuje w dni wolne od pracy),
- utrzymania biletów grupowych (grupy zorganizowane złożone z co najmniej 10 osób płacą mniej o ok. 30 procent),
- utrzymaniu biletów zintegrowanych SUPERPAKIET oraz SUPERBILET oraz biletów sieciowych SILESIA24/EUROSILESIA24,
- utrzymaniu oferty SENIOR 60+ (bilet „SENIOR 60+ poza szczytem” z powodu małego zainteresowania zostanie zlikwidowany),
- wycofania biletów miesięcznych i kwartalnych na przejazdy tylko w jedną stronę, a także biletów miesięcznych z ulgą 30 procent i 50 procent (sprzedawanych w ramach oferty dla firm) oraz oferty EUROWEEKEND,
- likwidacji biletów liniowych na wybranych trasach (cieszących się najmniejszym zainteresowaniem podróżnych).
Na czym polegać będzie finalnie korekta taryfy Kolei Śląskich? To cztery elementy:
- ujednolicenie zniżek dla biletów podstawowych – dziennych, miesięcznych i kwartalnych,
- zwiększenie ulgi z 20 procent na 25 procent w ramach oferty SENIOR 60+,
- zwiększenie ulgi z 5 procent na 10 procent w ramach przejazdów na podstawie biletu „Tam i z powrotem”,
- łatwiejsze nabywanie biletu (wraz z jednoznacznie przypisaną właściwą ulgą) w systemach sprzedaży elektronicznej.
Każda zmiana cennika może budzić zdezorientowanie wśród podróżnych. W pełni to rozumiemy i zapewniamy, że nasz personel pomoże zarówno w doborze jak najbardziej korzystnej oferty, jak i wyjaśni kwestie zw. z majowymi zmianami. Cały czas chcemy być najlepszym ekologicznym i ekonomicznym przewoźnikiem regionalnym, jednak bez najbliższych zmian nie jest to możliwe. Ponadto nowy cennik to gwarant utrzymania obecnych połączeń i dalszego planowania nowych. – kończy Rzecznik KŚ.