Bliżej Śląska, bliżej Twoich spraw

SEO Copywriting - co to jest i jakie są rodzaje tekstów SEO?

Dodano: , źródło: Artykuł sponsorowany

Zamieszczanie na stronie internetowej tekstów zgodnych z zasadami pozycjonowania jest w dzisiejszych czasach niezbędne, by rozwijać firmę i docierać do potencjalnych klientów, dlatego coraz więcej przedsiębiorców korzysta z usług profesjonalnych copywriterów. W tym artykule wyjaśnimy, co to jest SEO copywriting i omówimy najważniejsze rodzaje tekstów pod pozycjonowanie.

Sprawdź: Copywriter Katowice.

 

SEO copywriting – co to właściwie jest?

 

Copywriting SEO to tworzenie wartościowych treści, które są atrakcyjne i interesujące dla użytkowników, a także zgodne z wytycznymi wyszukiwarek. Połączenie tych dwóch czynników zwiększa pozycjonowanie, a co za tym idzie – promuje firmę, nasila ruch organiczny i przekłada się na wzrost sprzedaży.

 

SEO copywriting – rodzaje tekstów pod pozycjonowanie

 

Teksty marketingowe na strony internetowe są bardzo zróżnicowane. Jest to zależne od ich przeznaczenia i miejsca publikacji. Poniżej omawiamy najważniejsze rodzaje tekstów SEO.

 

Artykuły blogowe

 

Prowadzenie bloga firmowego to świetny sposób na wypromowanie firmy. Odpowiednio zarządzany, może zapewnić przedsiębiorcy szereg korzyści. Są to między innymi: kreowanie wizerunku eksperta, budowanie popularności, większa liczba potencjalnych klientów i wzrost sprzedaży.

Aby jednak przyniósł oczekiwane rezultaty, musi zawierać pewne elementy. Przedstawiamy 9 wytycznych, które powinien spełnić specjalistyczny artykuł blogowy:

 

  • temat dopasowany do charakteru firmy

  • zachęcający tytuł

  • intrygujący lead

  • wartościowa treść

  • odpowiednie formatowanie tekstu

  • poprawna pisownia

  • uwzględnienie zasad SEO

  • linkowanie wewnętrzne

  • wartościowe grafiki

     

 

Teksty na stronę WWW

 

Teksty publikowane na stronie internetowej spełniają kilka funkcji: prezentują produkty lub usługi, przyciągają uwagę odbiorców, budują wizerunek marki, edukują klientów i przyczyniają się do zwiększenia sprzedaży.

 

Artykuły sponsorowane

 

Są jednym z rodzajów reklamy natywnej w Internecie, mającym na celu promowanie firmy w sposób nienachalny i subtelny. Są ważnym źródłem ruchu na stronie i pozwalają budować pozytywny wizerunek marki.

 

Treści sprzedażowe

 

Teksty sprzedażowe wyróżniają się kreatywną i atrakcyjną formą, zastosowaniem języka korzyści i indywidualnym podejściem do potrzeb klientów. Dzięki temu wpływają na emocje odbiorców i zachęcają do zakupu.

 

Teksty zapleczowe

 

Ich przeznaczeniem jest sprowadzenie jak największego ruchu na pozycjonowaną stronę, poprzez zamieszczenie wpisu z linkiem na dedykowanych zapleczach pozycjonerskich. Treść powinna być interesująca i atrakcyjna dla czytelnika, by z chęcią przeczytał artykuł, a następnie kliknął link przekierowujący do witryny docelowej.

 

Precle

 

Presell page to rodzaj witryny, na której zamieszczane są wpisy z linkami wychodzącymi, nazywane preclami. Ich zadaniem jest krótkie opisanie tematu oraz zamieszczenie słów kluczowych w treści. Niestety, taka praktyka może przynieść firmom efekty odwrotne do zamierzonych – skutkuje nałożeniem kar ręcznych i obniżeniem pozycji w wyszukiwarce.

 

Profesjonalny copywriting SEO ma duży wpływ na to, jak wysoko dana strona internetowa pojawi się w wynikach wyszukiwania. Nie należy zatem zaniedbywać tej kwestii.

Mamy nadzieję, że ten artykuł przybliżył Ci nieco, czym charakteryzują się poszczególne rodzaje tekstów pod pozycjonowanie.

 

Ładowanie Rozmowy