Zamieszczanie na stronie internetowej tekstów zgodnych z zasadami pozycjonowania jest w dzisiejszych czasach niezbędne, by rozwijać firmę i docierać do potencjalnych klientów, dlatego coraz więcej przedsiębiorców korzysta z usług profesjonalnych copywriterów. W tym artykule wyjaśnimy, co to jest SEO copywriting i omówimy najważniejsze rodzaje tekstów pod pozycjonowanie.
Sprawdź: Copywriter Katowice.
SEO copywriting – co to właściwie jest?
Copywriting SEO to tworzenie wartościowych treści, które są atrakcyjne i interesujące dla użytkowników, a także zgodne z wytycznymi wyszukiwarek. Połączenie tych dwóch czynników zwiększa pozycjonowanie, a co za tym idzie – promuje firmę, nasila ruch organiczny i przekłada się na wzrost sprzedaży.
SEO copywriting – rodzaje tekstów pod pozycjonowanie
Teksty marketingowe na strony internetowe są bardzo zróżnicowane. Jest to zależne od ich przeznaczenia i miejsca publikacji. Poniżej omawiamy najważniejsze rodzaje tekstów SEO.
Artykuły blogowe
Prowadzenie bloga firmowego to świetny sposób na wypromowanie firmy. Odpowiednio zarządzany, może zapewnić przedsiębiorcy szereg korzyści. Są to między innymi: kreowanie wizerunku eksperta, budowanie popularności, większa liczba potencjalnych klientów i wzrost sprzedaży.
Aby jednak przyniósł oczekiwane rezultaty, musi zawierać pewne elementy. Przedstawiamy 9 wytycznych, które powinien spełnić specjalistyczny artykuł blogowy:
-
temat dopasowany do charakteru firmy
-
zachęcający tytuł
-
intrygujący lead
-
wartościowa treść
-
odpowiednie formatowanie tekstu
-
poprawna pisownia
-
uwzględnienie zasad SEO
-
linkowanie wewnętrzne
-
wartościowe grafiki
Teksty na stronę WWW
Teksty publikowane na stronie internetowej spełniają kilka funkcji: prezentują produkty lub usługi, przyciągają uwagę odbiorców, budują wizerunek marki, edukują klientów i przyczyniają się do zwiększenia sprzedaży.
Artykuły sponsorowane
Są jednym z rodzajów reklamy natywnej w Internecie, mającym na celu promowanie firmy w sposób nienachalny i subtelny. Są ważnym źródłem ruchu na stronie i pozwalają budować pozytywny wizerunek marki.
Treści sprzedażowe
Teksty sprzedażowe wyróżniają się kreatywną i atrakcyjną formą, zastosowaniem języka korzyści i indywidualnym podejściem do potrzeb klientów. Dzięki temu wpływają na emocje odbiorców i zachęcają do zakupu.
Teksty zapleczowe
Ich przeznaczeniem jest sprowadzenie jak największego ruchu na pozycjonowaną stronę, poprzez zamieszczenie wpisu z linkiem na dedykowanych zapleczach pozycjonerskich. Treść powinna być interesująca i atrakcyjna dla czytelnika, by z chęcią przeczytał artykuł, a następnie kliknął link przekierowujący do witryny docelowej.
Precle
Presell page to rodzaj witryny, na której zamieszczane są wpisy z linkami wychodzącymi, nazywane preclami. Ich zadaniem jest krótkie opisanie tematu oraz zamieszczenie słów kluczowych w treści. Niestety, taka praktyka może przynieść firmom efekty odwrotne do zamierzonych – skutkuje nałożeniem kar ręcznych i obniżeniem pozycji w wyszukiwarce.
Profesjonalny copywriting SEO ma duży wpływ na to, jak wysoko dana strona internetowa pojawi się w wynikach wyszukiwania. Nie należy zatem zaniedbywać tej kwestii.
Mamy nadzieję, że ten artykuł przybliżył Ci nieco, czym charakteryzują się poszczególne rodzaje tekstów pod pozycjonowanie.