Zarząd Transportu Metropolitalnego ogłosił przetarg o wartości ok. 300 milinów złotych, który ma wyłonić wykonawców obsługi 17 linii autobusowych. Do przetargu zgłoszono 4 oferty.
Długoletnia obsługa
Przetarg ogłoszony przez ZTM ma wyłonić wykonawców, którzy przez najbliższe 8 lat będą obsługiwać 17 linii przebiegających przez 16 miejscowości Metropolii, za pomocą blisko 40 autobusów. Mowa tu o m.in. Chorzowie, Gliwicach, Dąbrowie Górniczej, Orzeszu, Tychach, Świętochłowicach czy Zabrzu. Przetarg podzielono na 2 części.
W pierwszej z nich, której finansowanie wynosi ok. 178,5 mln złotych brutto oferty złożyły konsorcja firm PKS Południe i Lazar, a także PKS z Gostyninie i PKS w Tarnobrzegu. Druga część oferty wyceniona na 103,5 mln złotych zainteresowała firmy Pawelec oraz Kłosok.
Jako powód ogłoszenia przetargu ZTM podaje chęć odciążenia gminnych przedsiębiorstw komunikacji miejskiej, które zmagają się m.in. z brakami kadrowymi.
Siatka połączeń zostanie zwiększona
W przypadku pozostałych, prywatnych przewoźników, z którymi ZTM podpisało umowy, rozpoczynają się postępowania, których celem jest uruchamianie kolejnych linii metropolitalnych finansowanych bezpośrednio przez GZM. Ich zadaniem jest uszczelnienie oferty transportowej na Śląsku i w Zagłębiu do momentu rozwoju sieci Kolei Metropolitalnej. W ramach ogłoszonego przetargu mają powstać m.in. dwie linie metropolitalne: M12 (Katowice-Mikołów-Łaziska Górne-Wyry) i M13 (Katowice-Mysłowice-Sosnowiec).