Bliżej Śląska, bliżej Twoich spraw

Termin wdrożenia obowiązkowego KSeF przesunięty

Dodano: , źródło: gov.pl

Pierwotnie Krajowy System e-Faktur miał stać się obowiązkowy dla przedsiębiorców od 1 lipca 2024 roku. Okazuje się jednak, że finalnie obligatoryjny KSeF zostanie wdrożony później. Kiedy? O tym zdecyduje audyt.

Opóźnienie w KSeF

Z Krajowego Systemu e-Faktur podatnicy mogli dobrowolnie korzystać od 1 stycznia 2022 roku. Obowiązek wystawiania e-faktur miał wejść w życie już od 1 lipca tego roku, a dla małych i średnich firm zwolnionych z podatku VAT – od 1 stycznia 2025 roku. Niestety pojawiły się pewne komplikacje. 

- Zdiagnozowaliśmy błędy, które uniemożliwiają wprowadzenie obligatoryjnego KSeF w zakładanym terminie. Dlatego podjąłem decyzję o przeprowadzeniu zewnętrznego audytu informatycznego i przesunięciu terminu wdrożenia obowiązkowego KSeF. System nie wejdzie w życie w 2024 r. - powiedział Andrzej Domański, minister finansów.

Decyzję o przesunięciu terminu wejścia w życie KSeF minister podjął po przeanalizowaniu stanu gotowości projektu oraz opinii przedsiębiorców.

Kiedy obowiązkowy KSeF?

Jeżeli KSeF nie stanie się obowiązkowy w lipcu, to kiedy? Dokładna data nie jest jeszcze znana. Wszystko zależy od wyników audytu informatycznego, którego wykonanie zleciło Ministerstwo Finansów. Kluczowym dla organu jest, aby system w dniu, w którym stanie się obowiązkowy, działał bez zarzutów.

- Na mnie jako na ministrze finansów ciąży odpowiedzialność nie tylko za dochody budżetu, lecz także za stabilność i przewidywalność prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce – podkreśla minister finansów.

Krajowy System e-Faktur

KSeF to platforma, która umożliwia wystawianie i odbieranie e-faktur ustrukturyzowanych między przedsiębiorcami. Głównym celem powstania Krajowego Systemu e-Faktur jest scentralizowanie procesu rejestracji faktur, aby trafiały one do jednego miejsca.

Ładowanie Rozmowy