Ministerstwo Finansów zakończyło audyt Krajowego Systemu e-Faktur. Okazało się, że ujawnił on błędy, przez które jego wdrożenie znów zostało przesunięte – tym razem na początek 2026 roku.
Audyt zakończony
Ministerstwo Finansów zdecydowało się na przeprowadzenie audytu Krajowego Systemu e-Faktur, który już od jakiegoś czasu miał być obowiązkowy dla przedsiębiorców. Jego wyniki nie są zadowalające – ujawniono sporo krytycznych błędów, które uniemożliwiają wdrożenie systemu. Szef Krajowej Administracji Skarbowej Marcin Łoboda potwierdził, że architektura systemowa KSeF będzie budowana od zera, aby system był niezawodny, bezpieczny i bardziej funkcjonalny.
Opóźnienie we wdrożeniu
W związku z niezadowalającymi wynikami audytu, Ministerstwo Finansów postanowiło po raz kolejny opóźnić wdrożenie obowiązkowego KSeF dla przedsiębiorców.
Od 1 lutego 2026 roku KSeF stanie się obowiązkowy dla przedsiębiorców, których wartość sprzedaży (wraz z kwotą podatku) przekroczy w 2025 r. 200 mln złotych. Pozostali przedsiębiorcy będą musieli obowiązkowo korzystać z Krajowego Systemu e-Faktur dopiero od 1 kwietnia 2026 roku. Szef KAS dodaje również, że po wakacjach rozpoczną się pierwsze szkolenia z korzystania z KSeF dla przedsiębiorców. Od stycznia 2025 roku ich częstotliwość będzie stopniowo zwiększana, aby przygotować przedsiębiorców na nadchodzące zmiany.