Bliżej Śląska, bliżej Twoich spraw

Wielka awaria systemu ŚKUP. Nie działają kasowniki w pojazdach, automaty biletowe, aplikacja mobilna oraz portal ŚKUP

Dodano: , źródło: ZTM, fot. mat. pras. ZTM

W środę, 8 lutego, doszło do awarii systemu Śląskiej Karty Usług Publicznych. Jak poinformował Zarząd Transportu Metropolitalnego, nie działają kasowniki w pojazdach, automaty biletowe, Portal ŚKUP, System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej i aplikacja Mobilny ŚKUP. 

ZTM mierzy się z awarią systemu Śląskiej Karty Usług Publicznych. Kiedy zostanie usunięta? Tego jeszcze nie wiadomo.

- Zachęcamy do korzystania z zewnętrznych aplikacji mobilnych: SkyCash, mPay, Mobilet, zbiletem.pl i jakdojade oraz do zaopatrywania się w bilety papierowe. Przepraszamy za niedogodności. Pracujemy nad ich zminimalizowaniem i nad rozwiązaniem problemu – czytamy w komunikacie wydanym przez ZTM.

Kar nie będzie

ZTM uspokaja, pisząc, iż w przypadku gdy nie działa system czytników czy kasowniki, pasażerowie nie będą obciążani karami.

 

Przypomnijmy, że to już ostatnie tygodnie funkcjonowania karty ŚKUP, która została uruchomiona w listopadzie 2015 roku. Znana jest bowiem data jej likwidacji. Będzie można z niej korzystać jedynie do 21 marca 2023, aczkolwiek sprzedaż biletów poprzez aplikację ŚKUP była prowadzona do końca stycznia 2023 roku. 

Co zamiast karty ŚKUP?

Rozwiązanie, które wielokrotnie było krytykowane za wadliwość zastąpi aplikacja Transport GZM. To za jej pomocą będzie można kupować bilety.

Ładowanie Rozmowy