Od 1 października w Polsce zaczął obowiązywać system kaucyjny. Wygląda jednak na to, że nie wszyscy przedsiębiorcy chcą mu podlegać. Jako przykład internauci wskazują Ustroniankę o i butelkę o pojemności 3,001 litra.
Próba ominięcia prawa?
Wraz z początkiem tego miesiąca w Polsce obowiązuje system kaucyjny. Objęte są nim butelki plastikowe o pojemności do 3 litrów, puszki metalowe o pojemności do 1 litra oraz butelki szklane wielokrotnego użytku o pojemności do 1,5 litra. Na opakowaniach objętych kaucją musi pojawić się stosowna etykieta.
W związku z wejściem w życie nowych przepisów, internautom szczególnie w oczy rzuciła się reklama wody Ustronianka, widziana w gazetce Kaufland. W gazetce marketu pojawia się reklama Ustronianki o pojemności 3,001 litra z dopiskiem „Ta butelka nie podlega systemowi kaucyjnemu”. Internauci zaczęli zarzucać zarówno Ustroniance, jak i Kauflandowi próbę omijania nowych przepisów systemu kaucyjnego – w końcu kaucji podlegają butelki plastikowe do 3 litrów.
Odpowiedź Ustronianki
Marka Ustronianka postanowiła wyjaśnić sytuację w swoich mediach społecznościowych, widząc, że ich butelka 3,001 litra wzbudziła wiele emocji. Podkreśla, że butelka o tej pojemności nie jest żadnym trikiem, a jedną z wielu opcji, jakie oferuje klientom.
Ta butelka nie jest nowością – mamy ją w ofercie od ponad 20 lat, czyli na długo przed tym, jak zaczęto mówić o systemie kaucyjnym w Polsce. Sprzedajemy ją zarówno w Polsce, jak i na rynkach zagranicznych. Zawsze była chętnie wybierana przez osoby, które preferują większe opakowania – i właśnie dla nich od lat ją produkujemy – wyjaśnia Ustronianka.
Marka podziękowała również za wszystkie komentarze – zarówno te krytyczne, jak i wspierające, które wskazują na to, że istnieje realna potrzeba na rozmowy o zmianach prawnych mających wpływ na naszą codzienność.
Ze zaktualizowanej wersji gazetki Kauflandu na stronie www zniknęła reklama Ustronianki 3,001 l.