Użytkownicy internetu wyszukują konkretnych informacji lub konkretnych produktów i usług wpisując swoje zapytania w wyszukiwarkach, takich jak np. Google. Za pomocą różnych słów i kilku elementowych fraz można trafić na strony z zawartością, która nas interesuje. Co zrobić, aby nasza strona znalazła się wysoko w wynikach wyszukiwania? Jak walczyć z konkurencją? Właściciele sklepów stacjonarnych, których marka jest jeszcze nieznane lub mało znana powinni postawić na lokalne pozycjonowanie stron.
Co to jest pozycjonowanie stron?
Pozycjonowanie stron polega na wykonywaniu różnych działań na stronie internetowej i poza nią w celu zwiększenia ruchu w witrynie oraz poprawienia jej widoczności w sieci. Do tego typu działań należy między innymi wybór najpopularniejszych haseł, które wyszukują użytkownicy – niestety, wtedy należy liczyć się z dużą konkurencją, jeśli oferuje się dość standardowe produkty i usługi. Właściciel mało znanej marki lub sklepu stacjonarnego powinien postawić na pozycjonowanie lokalne. Co to jest? W tym przypadku wybierane są mniej popularne frazy, nie są one tak często wyszukiwane jak najpopularniejsze hasła, ale nadal mają wiele wyszukiwań i jednocześnie mają wyraźnie mniejszą konkurencję. Wtedy zamiast fraz takich jak „pozycjonowanie” czy „pozycjonowanie stron” wybiera się „pozycjonowanie Bielsko” czy „pozycjonowanie stron Bielsko-Biała”. Lokalne SEO to najlepsze rozwiązanie dla średnich oraz małych firm, które skupiają się przede wszystkim na sprzedaży stacjonarnej bądź zapewniają usługi tylko w danym miejscu.
Pozycjonowanie stron Bielsko – kilka słów o lokalnym SEO
Marketing lokalny to nic innego, jak reklamowanie marki w sieci w taki sposób, aby dotrzeć do osób, które mieszkają, przebywają i robią zakupy w konkretnej okolicy. W takim przypadku stosuje się takie frazy, jak pozycjonowanie Bielsko. Czym się różni SEO globalne i lokalne? Przede wszystkim inna jest grupa docelowa. Działania prowadzone lokalnie pozwalają dotrzeć do osób, które mieszkają lub przebywają często w danej okolicy, by dowiedziały się one o sklepie czy danej marce i wiedziały, jak trafić do jej siedziby. Każdego dnia użytkownicy internetu wpisują w wyszukiwarki takie hasła, jak „Gdzie kupić kwiaty”, „Zmiana opon Opole”, „Piekarnia Kraków”. Po takich pytaniach Google wyświetla sklepy lokalne, gdyż rozumie, że użytkownicy pragną znaleźć blisko miejsce, w którym zakupią produkty, których właśnie szukają. W przypadku sieci sklepów, które znajdują się np. w całym województwie, warto użyć takiej frazy jak np. pozycjonowanie Śląsk. Właśnie z tego powodu należy skupić się na działaniach lokalnych!
Pozycjonowanie Bielsko – zalety lokalnego SEO
- Dotarcie do konkretnej grupy docelowej – lokalne pozycjonowanie stron Bielsko pozwala na dotarcie do nawet wąskiej, ale opłacalnej grupy odbiorców. Dzięki temu sklep nie trafia do przypadkowych użytkowników, reklama nie jest stratą pieniędzy, a rzeczywiście trafia do osób, które są zainteresowane daną usługą lub danym produktem;
- Zadowalające wyniki w krótszym czasie – lokalne SEO znacznie szybciej pozwala poprawić wyniki strony w wyszukiwarce niż działanie na skalę ogólnopolską. Pozwala też je dłużej utrzymać. Jeśli ktoś chce osiągnąć szybko wysokie wyniki w krótkim czasie, powinien postawić na takie frazy jak pozycjonowanie Bielsko-Biała i skupić się na danej okolicy;
- Budowanie świadomości marki – reklamowanie swojej firmy i wyświetlanie się na wysokiej pozycjach w wyszukiwarce sprawia, że marka jest zapamiętana przez użytkowników. Dzięki temu firma jest bardziej rozpoznawalna i pozytywnie kojarzona;
- Wyróżnienie na tle konkurencji – kiedy w danej okolicy działa kilka firm, które oferuje te same produkty lub usługi, SEO lokalne i stosowanie takich fraz jak pozycjonowanie stron Bielsko-Biała pozwalają wyróżnić się na ich tle.