W handlu w dalszym ciągu panuje przekonanie, że klienci chcą i lubią dostawać gratisy. Nie muszą to być rzeczy dużych rozmiarów. Liczy się sam gest otrzymania czegoś. Stąd też właściciele firm zastanawiają się jaka opcja byłaby dla nich najlepsza.
Produkt użyteczności codziennej
Większość właścicieli firm jest zgodna co do tego, że produkty, które mają być ich reklamą muszą być produktami których używa się na co dzień. W praktyce oznacza to więc, że tak naprawdę świetnie sprawdza się zapach samochodowy z logo firmy. Jest to rzecz, która używana jest każdego dnia podczas jazdy samochodem. Dodatkowo jest to produkt, który przede wszystkim widać w czasie codziennej podróży samochodem. Dla klienta zaś jest to rzecz sprawiająca, że w samochodzie robi się po prostu przyjemniej. Nic więc dziwnego w tym, że klienci chętnie przyjmują takie właśnie gratisy.
Zapach musi być uniwersalny
Jedyny problem jaki pojawia się w sytuacji kiedy decydujemy się na zakup zapachów samochodowych jako reklamy firmy jest fakt wyboru samego zapachu. Powinien on być uniwersalny, ponieważ tylko taki zapach jest w stanie odpowiadać większej ilości klientów. Ponadto zapach samochodowy z logo firmy nie może być nachalny czy też nietrafiony. Większość kontrahentów lubi raczej umiarkowane i standardowe zapachy i takie właśnie powinno się wybierać.
Zapachy drewniane
Świetnie sprawdzają się na rynku zapachy drewniane. Jest to ten rodzaj zawieszki na którym można trwale umieścić logo swojej firmy. Przede wszystkim jednak zapach tego typu świetnie się prezentuje w samochodzie ale też już podczas wręczania go potencjalnemu klientowi. Dodatkowym atutem jest spora ilość miejsca na samym zapachu. Oznacza to, że zmieści się na nim nie tylko logo danej firmy ale również jakieś hasło reklamowe, dane firmy czy wiele innych przyciągających potencjalnych klientów informacji. Przy tym cena takich zapachów nie różni się znacznie od zapachów, które można znaleźć w opcji celulozowej a jednak zapach drewniany dużo lepiej się prezentuje.
Hurtowa produkcja zapachów samochodowych
Najczęściej firma decydująca się na określony rodzaj zapachów samochodowych jako swoją reklamę decyduje się również na ich hurtową produkcję. Tylko taka opcja wchodzi zawsze w grę przede wszystkim dlatego, że jest ona po prostu opłacalna. Reklamę zawsze robi się na większą skalę, ponieważ wtedy znacznie spadają koszty produkcji określonego produktu. Tym samym więc jest to bardzo opłacalna inwestycja dla każdego właściciela mniejszej lub też większej firmy.