Bliżej Śląska, bliżej Twoich spraw

Jak powstały logo znanych firm?

Dodano: , źródło: Artykuł sponsorowany

Każda firma, która chce być dobrze rozpoznawana przez klientów musi posiadać logo. Jest ono uznawane za wizytówkę firmy i to właśnie z nim kojarzone jest większość firm. Umieszczenie go na produktach czy w reklamach jest dużo prostsze i łatwiejsze do zidentyfikowania przez klientów niż pełnej nazwy firmy. Dodatkowo wygląda atrakcyjnie i przyciąga uwagę.

 

Jak powstały logo znanych firm?

Nazwy wielu firm, jak również ich loga powstały w zaskakujący sposób o którym wiele osób nie ma pojęcia. Często również mają one nawiązanie do symboli z którymi firma się utożsamia. Poniżej przestawione zostaną historie związane z logotypami znanych na całym świecie firm.


Twitter - jeden z najpopularniejszych serwisów społecznościowych z logo. Według definicji słownikowej wyraz ten nawiązuje do ćwierkania i to właśnie dlatego w logo znajduje się niebieski ptak.


SONY - w tym przypadku mamy do czynienia z zupełnie innym typem logo. Znajduje się na nim jedynie nazwa firmy, napisana prostym drukiem bez zbędnych ozdobników. Sama nazwa firmy z kolei powstała poprzez połączenie dwóch słów: łacińskiego sonus (dźwięk), oraz angielskiego sonny (slangowe określenie inteligentnego chłopca). Dodatkowym plusem jest to, że nazwa ta jest prosta do wymówienia w większości języków na świecie.


Apple - jest to jedna z najbardziej rozpoznawalnych firm na świecie. To samo tyczy się logo "nadgryzionego jabłka". Twórcy firmy Steve Jobs oraz Steve Woźniak, chcieli żeby nazwa firmy była prosta tak jak jej produkty, a dodatkowo zależało im na wysokim miejscu w książce telefonicznej, gdzie firmy są uszeregowane alfabetycznie. Poza tym Steve Jobs był zwolennikiem diety owocowej, a nadgryzione jabłko po angielsku to "bite", które jest bardzo podobne do używanego w informatyce "bit".

Warianty logotypu - księga znaku

Często projekt logo np. projekt logo Łódź jest przygotowany w kilku wariantach które opisane są w tzw. księdze znaku. Jest to specjalny dokument, który opisuje w jaki sposób można używać symbolu firmy, oraz jak dokładnie jest on zbudowany. Dodatkowo można w nim zawrzeć projekt dokumentu firmowego lub przykładowy projekt ulotki z propozycją zastosowania logo w obecności innych znaków graficznych.

Typy logo

Wyróżnia się kilka typów logo dla firmy Konkretny tym należy wybrać w zależności od tego gdzie zamierzamy je stosować.
- Logo graficzne - Tego typu logotypy zawierają znak graficzny, który jest jednoznacznie kojarzony z marką. Najczęściej nie zawiera on podpisu, ponieważ niepotrzebnie zamazywałoby to obraz.
- Logo tekstowe - tego typu logo zawiera najczęściej nazwę firmy, jej część, lub np. inicjały, czy jedną literę. Jest to tzw. logo typograficzne. Warto je wybrać jeśli nasza firma posiada prostą nazwę, która w całości jest w stanie zmieścić się na logo bez powiększania go do nienaturalnych rozmiarów.

Jak wykonać logo

Wykonanie samodzielnie logo firmowego nie jest łatwą sprawą. Na szczęście na rynku można znaleźć firmy specjalizujące się w wykonywanie logotypów na zamówienie. Zatrudniają one doświadczonych pracowników w wielu dziedzinach jak marketing, reklama, grafika czy employer branding. Dzięki temu będziemy mieli pewność, że wykonane dla nas logo jest najwyższej jakości.

Ładowanie Rozmowy